Siirry pääsisältöön

Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on syyskuu, 2018.

Vain muutos on pysyvää

Tänään on taas aika kertoa vähän, mitä minulle kuuluu ja missä ollaan oikein menossa. Mahtunee tähän postaukseen myös vähän pohdintaa tulevaisuuden suhteen. Taas ollaan nimittäin muutosten äärellä. Mulla on mennyt jo pidemmän aikaa hyvin etenkin syömishäiriön suhteen. Painoni on menossa oikeaan suuntaan, en enää juuri rajoita syömisiäni, uskallan myös herkutella eli syömiseen on tullut joustavuutta, pystyn pitämään lepopäiviä, eikä ruoka muutenkaan pyöri enää ajatuksissani 24/7. Olen siis koko ajan menossa kohti terveempää suhdetta ruokaan, liikuntaan, lepoon ja omaan kehooni. Siksipä minusta nyt on oikea aika ottaa taas yksi askel terveempään elämään. Tällä kertaa se tarkoittaa poistumista instagramin recovery-yhteisöstä, jonka aktiivinen jäsen olen ollut jo puolitoista vuotta. Miten muka voisin kokonaan parantua ja olla ajattelematta ruokaa tai syömishäiriötäni, kun somessa vastassani on päivittäin ruokakuvien, itkuisten vuodatusten ja sairaskertomusten tulva? On aika siirtyä eteen

Opiskelu ja stressinhallinta

Minulta on toivottu postausta liittyen opiskeluun ja stressinhallintaan, joten tässä se tulee! Luulen, että tämä on ihanteellinen aika julkaista tällainen postaus, kun alkanutta kouluvuotta on muutama viikko takana ja erilaiset kokeet sekä muut projektit ovat varmasti jo tulleet tutuiksi. Tämä postaus antaa vinkkejä omakohtaisten kokemuksieni pohjalta etenkin lukiolaisia silmälläpitäen, mutta vinkkejä voi soveltaa myös esim. yläasteelle tai ammattikouluun. Näillä vinkeillä voit mahdollisesti vähentää stressiä ja parantaa arvosanojasi :-) Kuva täältä Ihan ensiksi kannattaa miettiä omia tavoitteita. Lähde liikkeelle parista mahdollisesta unelma-ammatistasi. Mitä haluat tehdä isona? Esim. Studentumin ammatinvalintatestistä saa suuntaa-antavan tuloksen sinulle mahdollisesti sopivista aloista. Seuraavaksi mietitään yo-kirjoituksia. Mitä sinun kannattaa kirjoittaa unelma-ammattiasi ajatellen? Itselläni on kaksi unelma-ammattia: eläinlääkäri tai psykologi. Siispä aion kirjoittaa äidin

Mutkia matkassa #2 - Painon jakautuminen

Tänään on aika jatkaa Mutkia matkassa -sarjaa . Minun piti kirjoittaa ja julkaista tämä postaus jo viime viikolla, mutta olen ollut todella kiireinen mm. koeviikonn vuoksi. Olen joka tapauksessa pahoillani viivästyksestä. Kuitenkin, tämän postauksen aihe on (otsikon mukaisesti) painon jakautuminen. Pahoittelen, että postauksessa on myös aiheeseen liittymättömiä kuvia, Minulla ei ole kauheasti bodycheck-kuvia enk muutenkaan kauhean vähäpukeisia kuvia viitsi tänne laittaa :D Jälleen kerran minun täytyy taas suositella lukemaan Free Your Self -blogin postauksen aiheesta, mikäli haluatte tietää siitä tarkemmin. Itse kirjoitan tämän postauksen lähinnä omien kokemuksieni pohjalta, mitään tästä aiheesta välttämättä oikeasti tietämättä :D Jos painonnousuun liittyvät asiat mietityttävät sinua, suosittelen juttelemaan asiasta ammattilaisten kanssa. Yksi pelottavimmista asioista paranemisessa on painon nostaminen. Samalla se on kuitenkin yksi tärkeimmistä asioista, sillä alipainoisena et

Mitä syön viikonloppuna? #1

Lupailin teille vähän erikoisempaa ylimääräistä postausta aiemmin tällä viikolla, joten tässä se tulee! Alunperin minun oli tarkoitus tehdä Fear Food Challenge, mutta se nyt meni vähän pieleen sattuneista syistä. No, tänäkin viikonloppuna haastan itseäni, mutta pienemmässä mittakaavassa. Päätin siis aloittaa uuden postaussarjan (jälleen kerran), joka kantaa nimeä Mitä syön viikonloppuna? jossa siis kerron, mitä minulla tulee syötyä aikavälillä perjantai-illlasta sunnutai-iltaan. Tästä saa ehkä vähän kokonaisvaltaisemman ja realistisemman kuvan mun syömisistä, kuin vain yhden päivän perusteella. Perjantai 31.8 Iltapala klo 21:00 yksi pint (=5 dl) Breyersin vaniljajäätelöä omena Lauantai 1.9 Aamupala klo   8:30 kaksi viipaletta ruisleipää avocadolla soijajogurtti lasi maitoa Lounas klo 11:30 Kokkikartanon nyhtökaurapasta viipale kauraleipää margariinilla miniluumutomaatteja lasi maitoa Välipala klo 15:00 viineri Päivällinen klo