Siirry pääsisältöön

Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on helmikuu, 2019.

Wanhat 2019

Postaus mun vanhojentansseista keräsi paljon kannatusta Instagramin puolella, joten päätin sitten tehdä postauksen mun prinsessapäivästä kuvien kera. Pitemmittä puheitta, mennään suoraan aiheeseen! Mulle ei koskaan ollut itsestäänselvyys, että tanssisin wanhat ja vielä lukion 1. luokallakin pähkäilin, että tanssiako vaiko ei. Kuitenkin kun kävin ihailemassa vuoden 2018 vanhojentansseja ja pukuloistoa, päätin itsekin tanssia wanhat. Siinä samassa alkoi ainakin monien tyttöjen keskuudessa jo kuumeinen tanssiparin etsiminen ja itsekin hankin tanssiparin jo maaliskuussa. Kesän lopussa aloin etsiä sopivaa mekkoa. Päädyin lopulta tilaamaan mekkoni elokuun lopussa  Minna Lisa -verkkokaupasta.  Mekkoni oli ns. ''ALE-mekko'' ja se maksoi vannehameen kera 310€ + toimituskulut. Itse olin alusta alkaen halunnut aika perinteisen tanssiaismekon, joka ei kuitenkaan ole ''liian näyttävä''. Vaaleansininen väri oli minulle alusta alkaen yksi vaihtoehto ja tähän my

Mutkia matkassa #3 - Uniongelmat

Sain idean kirjoittaa tällä viikolla postauksen uniongelmista, koska joku kysyi minulta niihin neuvoa Tellonymissä. Tiedän, että paitsi moni syömishäiriötä sairastava, niin myös moni muu kärsii erilaisista univaikeuksista ja myös minulla on niistä omakohtaista kokemusta. Tässä postauksessa haluaisinkin kertoa omia kokemuksiani aiheesta ja antaa vinkkejä, jotka ovat toimineet minulla! Suomen Mielenterveysseuran mukaan '' unettomuus tarkoittaa toistuvia nukahtamisvaikeuksia tai vaikeutta ylläpitää unta, mikä johtaa yöllisiin heräilyihin tai liian aikaiseen aamuheräämiseen''. Lähes kaikilla esiintyy satunnaista unettomuutta, joka voi liittyä esim. stressaaviin elämäntilanteisiin. Unihäiriöstä on kyse silloin, kun unettomuus on säännöllisesti toistuvaa ja alkaa haitata arkielämää. Riittävä ja laadukas uni on meille kaikille elintärkeää ja vaikuttaa vireystilan lisäksi mm. muistiin, luovuuteen, terveyteen, tunteisiin ja mielialaan sekä elämänhallintaan. Siksi univaikeuk

Viikon haasteet #1

Keksin jälleen uuden postaussarjan, jossa kirjoitan ylös kaikki viikon aikana kohtaamani haastavat tilanteet, esim. ruuan, levon ja liikunnan osalta. Tarkoitus on siis haastaa itseni kohtaamaan pelkojani ja samalla pysyä kärryillä siitä, mitä täytyy vielä työstää ja tietenkin mikä tärkeintä, pistää kunnolla kampoihin syömishäiriötä vastaan :D Suosittelen myös teitä pitämään kirjaa teille haastavista tilanteista ja ruveta kohtaamaan vielä olemassaolevia pelkojanne! Tiistai Tein välipalaksi banaanilättyjä maapähkinävoin ja siirapin kera. Tämä on mulle siinä mielessä hieman haastava välipala, etten tiedä ollenkaan paljonko siinä on kaloreita ja yleensä syön aina saman välipalan. Banaanilätyt on kyllä niiiin hyviä... Otin ''jälkkäriksi'' vielä pari riviä vegaanista suklaata, joten tämä välipala oli kyllä tuplawin! Keskiviikko Tämän päivän lounas oli täydellinen esimerkki siitä, että syömishäiriö voi yllättävässäkin tilanteessa keksiä jotain pään menoksi. Minull