Siirry pääsisältöön

Mitä syön viikonloppuna #4 (reissu-edition)

Vietin viikonlopun kaverini kanssa Helsingissä, joten päätin sitten toteuttaa ''mitä syön viikonloppuna'' -postauksen höystettynä kuulumisilla sun muilla :) Olimme ostaneet jo viime joulukuussa liput Ariana Granden keikalle Harwall Arenalle, minkä takia Helsinkiin tulimmekin.

Lauantai 5.10.2019

Aamupala klo 10.00
  • täytetty sämpylä (levite, juusto, kasvikset)
  • pieni tuorepuuro pähkinöillä ja punaherukoilla
  • ''pieni'' valkosuklaa-appelsiini mocha
  • lasillinen vettä
Ihana aamupala <3

Myöhäinen lounas klo 14.30
  • valtava burrito (jossa nyhtökauraa, riisiä, papuja, salaattia, sipulia, juustoa ja kastiketta)
  • lasillinen vettä
Hirveä kuva eikä makukaan valitettavasti kummoinen... Mutta nälkä lähti kyllä ja piti jopa avata farkkujen vetoketju hotellihuoneessa :D

Välipala klo 16.30
  • Arnoldsin Kinuski Cake (= pieni donitsi)
  • lasillinen vettä
 Niin hyvää!

Illallinen/iltapala klo 23.45
  • Arnoldsin täysjyväbagel (täytteenä sitrusmarinoitua avocadoa, artisokan sydäntä, tomaattia, rucolaa, tomaattipestoa ja tuorejuustoa)
  • lasillinen vettä

Liikunta
  • määrä X kuljeskelua kaupungilla

Sunnuntai 6.10.2019

Hotelliaamupala klo 9.00

  • kierros 1: kasviksia, munakasta, kaksi pientä falafelpyörykkää, valkopapuja, pieni croissant nutellalla, minikorvapuusti, kaurakeksi, lasillinen appelsiinimehua
  • kierros 2: maustamatonta jogurttia marjoilla, pieni karjalanpiirakka munavoilla, pieni palanen marjapiirakkaa, ananasta, vesimelonia
  • kierros 3: minikorvapuusti :D



Lounas klo 14.00

  • kylmäsavulohi-pinaattilasagne + pari palaa vaaleaa leipää oliiviöljyllä
  • lasillinen vettä
Tuo lasagne oli älyttömän juustoista ja kermaista, mutta todella hyvää :D

Random evästelyä klo 18.45-19.45

  • smoothie
  • kuppi, jossa mustikkajogurttia, raejuustoa ja mustikoita
 Tuhdin aamupalan ja lounaan jälkeen kroppa suorastaan huusi jotain raikkaampaa ja kevyempää...


Iltapala klo 21.45

  • kaupan kaurajogurtti & mysli -combo
  • lasillinen vettä

Liikunta
  • nopeahko koko kropan salitreeni + venyttelyt
  • määrä X kuljeskelua kaupungilla ja Korkeasaaren eläinpuistossa
Reissu oli kaikin puolin ihana ja etenkin Ariana Granden keikka oli ikimuistoinen <3 Menen kyllä ehdottomasti uudestaan, jos joskus vielä tulee tilaisuus! Oli myös kiva käydä pitkästä aikaa Korkeasaaressa. Olimme siis kaksi yötä junassa ja yhden hotellissa. Kaikilta osin reissu ei ollut kuitenkaan onnistunut, sillä oma fiilikseni oli välillä todella matala syystä X. Kaikki ahdisti ja masensi; oma keho, se että söin ihan helvetisti liikaa, se että en pysty täysillä nauttimaan tällaisistakaan elämän valopilkuista. Kaikki tuntuu niin toivottomalta ja tunnen olevani kaikin puolin kelvoton. Kuulostaa ehkä typerältä sanoa näin, mutta mitä sitä tilannetta turhaan kaunistelemaankaan. Tällaista tämä on ollut suurimman osan ajasta jo monta vuotta.

Keikkaillan asu

Toivottavasti tykkäsitte postauksesta <3
En ole ihan varma, millainen postaus tulee ensi viikolla, mutta otan mielelläni toiveita ja ehdotuksia vastaan :) Annathan myös palautetta, jos jotain tulee mieleen!

Kommentit

  1. Ymmärrän sun fiilikset todella hyvin, mutta ikävä kuulla ettet pystynyt nauttimaan täysillä. Etkä syönyt todellakaan liikaa, varsinkin sinun tilanteessa tuollainen rutiineista poikkeaminen tekee hyvää etkä kuvien perusteella ahminut todellakaan kaksin käsin vaan söit ihan tavallista ruokaa pienillä makeilla herkuilla höystettynä, näyttää herkulliselta <3 Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentistasi!
      Tuo on kyllä totta, että minulle varmasti teki hyvää ottaa pieni irtiotto syömisten suhteen, vaikka se pahalta tuntuikin. Ehkä ahdistus on merkki siitä, että toimin juuri oikein... Harmittaa kyllä, että taas annoin sh-ajatusten vaikuttaa liikaa omaan fiilikseeni :( Tsemppiä ja ihanaa syksyn jatkoa myös sulle <3

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ruoka ja paranemisprosessi

Tässä postauksessa ajattelin kertoa omia mielipiteitäni ja kokemuksiani  siitä, mitä ja miten ja kuinka paljon kannattaisi syödä paranemisprosessin aikana, ja muitakin ruokailuun liittyviä juttuja. Painotan, että en ole minkään sortin asiantuntija, vaikka toki paljon sattuneesta syystä ravitsemusasioista tiedänkin. Kaikki ihmiset ovat yksilöitä, joten yksi malli ei ruoka-asioissa mitenkään sovi kaikille... Kuinka paljon? Kun puhutaan syömishäiriöstä (lähinnä anoreksia, bulimia, ortoreksia + niiden epätyypilliset muodot) toipumisesta, olennaista on korjata aliravitsemustila syömällä riittävästi. Kannattaa myös muistaa, että aliravitsemukseen ei aina liity alipainoisuutta... Riittävä määrä tietenkin vaihtelee iän, sukupuolen, pituuden, aktiivisuustason, jne. mukaan, mutta paranemisprosessin aikana ei ole mahdollista syödä liikaa! Joillekin sopii paremmin henkilökohtainen ateriasuunnitelma, toisille taas vapaampi malli, kuten MinnieMaud. Mitään tarkkaa ja täysin ehdotonta tavoitekalo

Kokemukseni osastohoidosta

Ajattelin tässä postauksessa kertoa vähän omia kokemuksiani ja mielipiteitäni anoreksian osastohoidosta. Ensin vähän taustoja: Jouduin lasten sisätautien osastolle 24.4.2017. Olin siellä kaksi viikkoa ja yhden päivän. Tämän jälkeen olin vielä muutaman päivän nuorten psykiatrisella osastolla ja kotiuduin lopullisesti 12.5.2017. Aloitetaan siitä, että miksi jouduin osastolle. Painoni oli laskenut nopeaa tahtia, ja painokäyrässä se oli lähtenyt pystysuoraan alaspäin. Olin laihtunut kuukauden sisällä noin viisi kiloa. Tämän lisäksi minulla oli rytmihäiriöitä ja huimausta, sekä pulssini ja verenpaineeni olivat aika alhaiset. BMI:ni oli osastolle joutuessani jotain 15.9 ja 16.1 väliltä. Eli kyllä, osastolle voi joutua vaikkei olisi välittömässä hengenvaarassa! Lasten sisätautien osastolla oli säännölliset ruoka-ajat: aamupala kahdeksalta, lounas yhdeltätoista, välipala kahdelta, päivällinen neljän ja viiden välillä sekä iltapala kahdeksalta. Noudatin osastolla ravitsemusterapeutin laatim

Mun pelko- ja turvaruoat

Tänään ajattelin kertoa, että mitkä ovat muodostuneet mun pelko- ja turvaruoiksi anoreksian aikana. TURVARUOAT 1. Puuro on mun turvaruoka varmaan aika monille tutuista syistä. Se on kevyttä ja terveellistä. Syön puuroa joka päivä aamupalaksi ja olen syönyt niin kauan kuin muistan. 2. Kasvisruoka on mulle turvallista syödä, koska se on terveellistä ja eettistä. Olin semivegetaristi ennen, joten kasvisruoka on senkin takia lähellä sydäntäni. Vaikka kasvisruoka onkin minulle turvaruoka, oma kasvissyöntini ei liittynyt millään tapaa syömishäiriööni. Ne olivat kaksi täysin erillistä ominaisuutta minussa, tai paremminkin; kasvissyönti oli ja on edelleen tärkeä osa minua, syömishäiriö toivottavasti ei... kuvan annos oli minulle kuitenkin haastava, koska se oli ravintola-annos (vohveli teriyaki-tofulla, kasviksilla, cashewpähkinöillä, paahdetulla sipulilla ja majoneesilla) 3. Kouluruoka sen takia, että se on usein kevyttä, sillä se kypsennetään yleensä uunissa ilm